Wie: Jongens en meiden van 18 tot 21
Contributie: €102,00 per jaar
Kampgeld: €100,00 per week

Zelf verantwoordelijk

Als Roverscout ben je zelf verantwoordelijk voor de gang van zaken. Er is volop ruimte om je mening met anderen te delen en dat maakt deze groep meteen zo boeiend. Samen met andere jongeren sta je zelf aan het roer van je activiteiten, weekenden en kampen.

RoverscoutsWat doen we?

Er zijn Roverscouts op lokaal, regionaal, landelijk en internationaal niveau. Het wordt vanuit Scouting Nederland gestimuleerd om samen activiteiten te ondernemen. Uiteindelijk zijn we zelf verantwoordelijk voor een boeiend programma. De activiteiten lopen uiteen van een gezellig kampvuur, een bezoekje aan de bioscoop tot landelijke en regionale activiteiten als de World Jamboree, Roverway en Scout-In. Landsgrenzen vormen geen beperking. Zwerven in Zweden, kamperen in Luxemburg of hiken in Duitsland zijn voor Roverscouts allemaal opties.