De maand Oktober van Welpen Shanti

1-10-2016

Deze maand begonnen we met de open dag van Scouting Deurne. Tijdens deze opkomst zijn we begonnen met een spelletje Cluedo en met wie bel ik? Er waren al meteen een paar nieuwe meiden bij die hierbij al erg enthousiast waren. Hierna hadden we honger gekregen maar gelukkig was het tijd om na het kampvuur te gaan voor wat lekkers.Daarna  hebben we  nog een vossenjacht in het dorp gedaan waar we allemaal rebussen moesten oplossen. Maar dit ging niet zomaar want we moesten eerst de vos ( die wegrenden als je hem bijna had) vinden met de rebus. Nadat we allen rebussen op hadden gelost en deze waren gecontroleerd kregen we nog wat lekkers. Waarna het alweer tijd was om naar huis te gaan.

7-10-2016

Tijdens deze opkomst  hebben we een insigne memorie gedaan om kennis te maken met welke insignes we allemaal kunnen halen. De welpen begonnen heel enthousiast te zoeken maar wat waren de kaartjes moeilijk verstopt! Na goed speurwerk van de welpen was er dan toch een team dat alle memories compleet had en dus gewonnen had. Daarna mochten iedereen uit drie insignes (spoorzoeken, kampvuur, spelexpert) kiezen. Deze gaan we dit seizoen nog behalen. Als laatste hebben we nog een potje levend memorie gedaan met een grote winnaar Dante. Zij was door meerdere kinderen niet te verslaan!

15-10-2016

Yes eindelijk weer een keer na het bos, helaas zat het weer niet helemaal mee maar ondanks de regen hebben we een leuke opkomst kunnen draaien.
We waren vandaag radio zenders. Mieke was de radio en als ze de radio op 1 zetten ging groepje radio maken maar als je even niet opletten was zo de radio zender veranderd en moest dus een ander groepje radio maken. Er was nog een extra moeilijkheidsgraad de radio kon ook nog harder en zachter. Verder hebben we nog even heerlijk gespeeld in de klimboom en in met de speeltoestellen van het Zandbos. Dat mocht ook wel naar zo’n fanatiek potje vlaggenroof.