Wie: Jongens en meisjes van 11 tot 15
Uniform: Beige blouse
Contributie: €92,00 per jaar
Kampgeld: €87,50 per week

Op je eigen ontdekkingsreis?

Ben je tussen de 11 en 15 jaar en kun je wel wat actie gebruiken? Bij de Scouts ga je samen met leeftijdsgenoten op een mooie ontdekkingsreis. Je ontdekt jezelf, nieuwe avonturen en je medescouts. Altijd bijzonder zijn de mooie tochten die je wandelt met verschillende routes en tochttechnieken. En wat denk je van pionieren, een bouwwerk maken van hout en touw?

ScoutsWat doen we?

Dat bepalen we samen en er is zeker ruimte voor eigen inbreng. Om alvast een beeld te krijgen van de activiteiten: koken op ons eigen kampvuur, het maken van een bouwwerk, levend stratego, honkbal en spannende tochten. Ons motto? Geen beter leven dan een buitenleven. Het bijzondere aan de scouts is de wisselwerking. Aan de ene kant is er volop ruimte om zelfstandig te zijn, maar tegelijkertijd werken we samen.

Voor je ouders…

Scouts zijn niet meer bezig met het spelen in thema, zoals bij de bevers (5-7 jaar) en de welpen (7-11) jaar het geval is. Bij de scouts ligt de focus op het bewust ontwikkelen van hun Scoutingkennis en -vaardigheden, met name gericht op samenwerking.