Het Zandbos

Het Zandbos, voorheen Zandbosch genoemd, is het bos ten westen van Deurne, dat doorkruist wordt door de Helmondsingel Het Zandbos is van oudsher in Deurne bekend is als recreatiegebied. Er wordt gewandeld en mensen nemen er hun kinderen mee naartoe om te ravotten.

In 2008 hebben de gemeente Deurne en atletiekvereniging Lopersgroep Deurne het plan opgevat om het Zandbos te transformeren tot speelbos. Bestaande speelplekken werden opgeknapt, er kwamen nieuwe speeltoestellen en zitjes. Op diverse plaatsen aan de route waren ook speeltoestellen, bankjes en picknicktafels gepland Bestaande speeltoestellen zoals de kabelbaan verdiende een opknapbeurt. Later werd het officieel Natuurspeeltuin Zandbos.

Strijpsebaan 1
5752RT Deurne